carolineae

19/8 - Let's go get lost

Publicerad 2011-08-19 04:11:20 i Allmänt,


Det här har definitivt varit den slöaste veckan på länge, utan att jag har lidit av det direkt. Bara vilar upp och samlar på mig energi, jag gör det någon gång varannan, var tredje månad. Men idag ska jag försöka återanpassa mig till samhället lite mer. Tänkte åka in till junction och titta lite smått efter en ny plånbok, aktivera mitt nya bankkort och kanske titta efter ett par nya mjukisbyxor. Mina nuvarande som jag sover i har ett gigantiskt hål på knät och jag tror faktiskt jag kan få användning för ett par nya. I Blue Mountains till exempel och kanske Indien med. Vi har fått upplysningar nu om att i norra Indien runt december kan temperaturen sjunka ända ner till 0, så det är betydligt kallare än vad vi hade fantiserat om. Men det känns som om jag har gått igenom exakt samma scenario tidigare (ang. two-faced Australien) så vid det här laget blir jag inte förvånad längre. Det är sällan ett land är på det sättet som man föreställer sig i huvudet innan man har besökt det.

Jag har fortsatt att söka efter veganska kockutbildningar men det är fortfarande snålt om det. Eller det är alltid Robbin som börjar leta eftersom han är googlefanatiker, och triggar mig i sökandet. Det bästa alternativet som jag har hittat är i Colorado, USA, och jag vet inte om det känns så lockande. Jag kanske ska hålla mig till tåls tills nästa vecka då jag förmodligen kommer vilja nyttja min framtid till något helt annat - och förhoppningsvis ett lättare val.

Kommentarer

Postat av: peter

Publicerad 2011-08-20 10:07:27

stackars apor tyckte jag. Filmen ger jag typ 3,5 av 5 :)Så en bra film som man kan se men inte en WOWupplevelse, inte för att jag hade förväntat mig det då.

Någon handling tänker jag inte prata om, det gillar du ju inte :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela