carolineae

23/8 - Take my hand, take my whole life too

Publicerad 2011-08-23 03:53:32 i Allmänt,


Idag kom jag äntligen upp i tid - efter att ha drömt om diverse måltider i vanlig ordning (som tex när jag drömde att det var rea på veganska marshmallows, haha) - och började dagen med att tvätta mina lakan. Samlade på mig lite Sverige-poäng genom att titta på Dolph Lundgren medan jag intog min magiska frukost. Jag ger mitt fulla och hela stöd till Ronja och Dave och deras senaste projekt: Frukostboken. Man ska inte underskatta frukost alltså; och därmed måste jag även ge poäng till Stina, för medan en annan har levt i förnekelse i många, många år så var hon redan upplyst. Hon har alltid gett frukost den uppskattning den bör ha.

Hur som helst, idag började jag skriva min Att Göra-lista. Inom loppet av fem minuter så hade jag fyllt nästan ett helt A5-papper med saker jag bör ta itu med. Och här går jag omkring och låtsas som om jag inte har något att göra; inga förpliktelser. Lala-land om man så vill. Steg 1 är att jag ska ringa Indiska Ambassaden och höra mig för med visum. Det är inte det att jag inte vill göra dessa saker, det är bara att jag glömmer bort. Tur att jag har listan nu då. Det är ungefär 1,5 månad kvar på detta ställe och en del saker måste styras upp. Nå väl, jag tror jag tar och ringer dom idag, kanske går och letar efter en plånbok och mjukisbyxor eller något annat enkelt på listan, äter någon smarrig lunch, går på yoga och därefter avslutar dagen med bio/open mic-night. Jag är en lättskrämd varelse så jag måste öppna ansvarsburken varsamt.
Har haft en liten Elvis-period dom senaste dagarna, det är trevligt.

 

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2011-08-23 23:26:30

Elvisperiod låter sjukt Mys!

Kan ni se svtplay där borta? Iaf spana in queendokumentären, SJUKT bra!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela