carolineae

27/7 - all i want to do is share my thoughts with you

Publicerad 2011-08-28 16:23:26 i Allmänt,


Hohoho, 1 år äldre, cirka 5 år visare skulle jag vilja påstå. Även om jag vet att vissa säkert skulle vilja argumentera mot det.
Spelningen med Liam Finn på fredagkvällen var magisk, kombinerat med några öl och en avslutning med lite indisk mat. Igår fullföljde jag min impuls och hoppade på dykkursen som börjar imorgon bitti. Så det innebar att jag hade x antal timmar att plugga innan dess, behövde bli av med mitt skift på måndagen, polisen behövde att jag kom ner och gav lite fler detaljer angående pengarna osv. Med allt detta på en och samma gång så stissade jag omkring och höll på med allt samtidigt. Bestämde mig därmed att gå på yoga och lugna nerverna lite. Därefter var mitt sinne balanserat och min kropp redo igen. Jag kom hem och duschade och Charlotte överraskade mig med choklad, tända ljus och en flaska vin. Michael kom över och vi alla tillsammans med Robbin for till Newtown och tog en drink och gick till Green Gourmet där även Raz kom förbi. Åt delikat vegansk buffé och lite chokladttårta till efterrätt. Gick vidare till Bank Hotel för ett par drinkar till, och Shelley och Andrej kom förbi efter ha stängt Lauries. Alla var förskräckligt trötta och slitna den här dagen, ALLA, av någon anledning. Så vi avrundade en lugn kväll runt ett och bara tog en god natts sömn på det. Bra var nog det för idag har jag varit tvungen att ta itu med dykarteorin och därmed spenderat cirka 4 timmar på pluggande. Mest intensiva tankeverksamhet på fem år? Så nu har jag i alla fall gjort halva, och det som krävs för att börja kursen imorgon. Resten får jag ta tag i efter det. Polisen har jag inte hunnit med ännu, men förhoppningsvis kommer jag ha en lucka mellan dykningen och jobbet imorgon då jag kan passa på att göra det. Jobbade med Shelley nu och vi bestämde oss för att ta ett glas vin på Laurie's efter stängning och bara snacka och mysa. Ytterligare en av våra drömmar uppfylld. Det är småsakerna du vet. Som tex hur mycket vi laddar för att spela backgammon under våran resa (fastän jag aldrig har spelat det förr). Andrej hade bakat en cheesecake-liknande tårta till mig idag också som jag fick idag när jag kom till jobbet med ett tomtebloss, ackompanjerat av Shelley på sång. Av Shelley fick jag en bok "The Prophet", Kahlil Gibran, som jag har velat läsa ett tag nu, samt en energikristall att hänga i fönstret. Vänliga själar.
Raz hade styrt upp en slags Sydney-souvenir med ett kort på mig, Charlotte och My i bakgrunden som han hade snott från Facebook. Jätterart! Det här inlägget har blivit nästintill helt utan radbrytningar, men det får tålas en dag som denna. Har även fått mängder av gratulationer på telefon och Facebook, tack kära ni. ♥ Jag tror att 24 har mycket att bjuda på. Nu måste jag hoppa i säng för att vara redo för dyksensationen!! Men först måste jag dyka ner i "The Prophet". Bara lite grann. Fortfarande förundrad över var min hajfiskvatten-fobi tog vägen? Får väl se om den gör återbesök när det faktiskt sker, haha. Det här var bara en snabb uppdatering av vad som har hänt. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela