carolineae

26/8 - and so it goes

Publicerad 2011-08-26 04:39:35 i Allmänt,


Igår var en ganska så idyllisk dag. Vaknade klockan 10 efter en halvdan ölsömn, styrde upp mitt shit och mötte upp Michael. Vi släpade våra fötter till Bronte där han visade mig ett grönt paradis bakom all häkt, fantastiskt! Jag hade tänkt ta ett dopp på denna soliga dag, men vattnet var förstås svinkallt. Michael gick hem för att jobba och jag låg kvar på stranden i några timmar och lapade sol och huttrade om vartannat. Medan jag låg där så kom jag åt min "switch" som jag verkar besitta, och helt plötsligt så bara MÅSTE jag ta dykarcertifikat och dyka i barriärrevet. Inga om och men och det verkar som om min fobi för hajar/fiskar/det okända bara flög ut genom fönstret och låtsades som om den aldrig hade existerat. Så nu är jag onådigt pepp. Om inte Charlotte är intresserad av att ta certifikat, så kan jag haka på en tjej som Lorain känner som ska gå dykarkurs på måndag-onsdag och behöver en partner. Gudars vad jag är laddad.
Jag måste ha någon slags bokstavskombination, om ni förstår vad jag menar.

När klockan hade blivit dags för lunch tog jag mitt pack pack och gick hem och lagade lite gammeldags husmanskost nästan. Kokt potatis, gravy, ärtor och schnitzel. Vegan style förstås. Kunde inte ha suttit bättre. Slötittade på en kass hollywoodkärleksfilm tills det var dags att duscha, ta en power nap och sen gå till jobbet. Hela dagen har vart riktigt bekväm, riktigt avslappnad. Efter jobbet satt jag och snackade med Robbin i ett par timmar innan det var dags att sova. Och nu väntar åter en strålande dag.

I onsdags gick vi ut efter jobbet, jag, Charlotte och Michael. Folkmängden ute denna afton var medel, men underhållningen var på topp. Michaels kompis Briant hängde runt med oss (och vi två ägde Charlotte och Michael i pool), och även Robbin dök upp på Bondi Hotel senare. Kvällen blev större och roligare än förväntat.
Nu ska jag ta tag i den här dagen. Lapa lite solljus och sortera bland kläder. Köpa lim och rediga öronproppar. Ikväll efter jobbet blir det förmodligen spelning på Oxford Art Factory. Liam Finn.
Frågan är om livet verkligen är så mycket lättare här borta eller om det är förändringen i mitt perspektiv att se på livet som har skapat detta? Jag tror dom går hand i hand.



Vitto!! Upptäckte precis att dom lyckats ta 6.000kr från mitt svenska konto. Sätter upp "att gå till polisen" på dagens att göra lista.

Kommentarer

Postat av: peter

Publicerad 2011-08-28 16:52:25

trevligt att hajskräcken är försvunnen då :) Men glöm inte att ha respekt för dem iaf. Inte simma fram och börja kela med dem.

Vilka är "dem" som tagit pengar av dig?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela