carolineae

7/8 - Smile with the rising sun

Publicerad 2011-08-07 15:27:59 i Allmänt,


Hej hej! Idag har varit en fin söndag, en riktigt hyvens söndag. Började dagen med en power walk till Clovelly på lite mer än en timma, kom hem och började laga nori (sushi) rolls som jag har planerat att göra ett tag nu. Robbin hängde i köket och höll mig sällskap, uppenbarligen för undvika och ignorera att han faktiskt hade skola att göra. Så började vi rulla och greja, det var riktigt good fun!! Loraine kom och joinade klubben och rullade en hon med, sist men inte minst så testade Charlotte sina skills. Förvånansvärt slutresultat med tanke på att alla var förstagångsdeltagare! Vi alla strålade av stolthet. Efter det så gick jag och Charlotte till Bronte, där jag fann ett café som hade fantastiska soy banana smoothies! Det här betyder att jag inte behöver ta tåget i 1h 20min till Cronulla för att få tag på dom. Goda nyheter! Här ska det frossas. Gick för långt med att ta en soy mocca kaffe till det också, det gick ju inte ner om man säger så, efter nori rollsen också. Sen hade jag ett fint och cruisy skift med Shelley som vanligt.
Jag har bestämt mig för att hoppa över kaffejobbet också, ser inte fram emot att gå dit överhuvudtaget! För tidiga mornar, för lite upplärning, för full on, och för skevt med tiderna kombinerat med andra jobbet. Får fler timmar på Laurie's nu när Raz är borta och med löneförhöjningen så blir allting gött ändå. Mer tid för yoga, skojigheter och äventyr. Låter bra? Ja.

Ps, Robbin lärde oss något nytt idag - anledningen till att man sätter bjällror runt halsen på katter är för att varna fåglar och andra djur att dom kommer. Visste ni det?? Det verkar ju vettigt såhär i efterhand for sure. (Plus att Google också säger det, så det är uppenbarligen sanning).

Fantastisk bild. Kan vi bli en lyckligare söndagsflatmatefamilj?


Vilka jävla skönheter va? Inte undra på att man blir stolt.
(Avokado, pumpa, paprika-fyllning)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela