carolineae

i don't want you to go, but you've got to leave

Publicerad 2011-01-27 13:38:38 i Allmänt,

nu har jag spenderat två eftermiddagar/kvällar i skolbänken. inte jättegivande kurser och jag har sällan frivilligt betalat pengar för att få reda på så mycket common sense och upprepningar! men nu är det gjort, och jag kan inte säga att jag inte njöt lite av det också. som på gamla goda tiden när man gick i skolan och behövde bara vara närvarande och luta sig tillbaka. sen hade vi prov med öppen bok. it's all good.
nu får jag lagligt servera alkohol och hantera gambling.
angående RSA-kursen (alkohol) så överdrev min lärare väldigt mycket och drog alltid till med värsta tänkbara scenario.
tex om det var så att jag såg en knarklangare i min bar som sålde droger till mina kunder, men inte slängde ut honom eller ringde polisen, kunde det leda till att den här kunden skaffade sig ett drogberoende, blev utkickad av frugan, hemlös, och till slut så dör han självklart av en överdos. och allt det här började med att jag inte tog ansvar.
alla hans exempel slutade med att det absolut gick åt helvete för alla, haha.

annars har det vart promenader från maroubra - bondi (nästan 2h), black swan på bio (fet film, obehaglig), stranden, lite firande av australia day och äventyr, australia open, goda måltider. ja you name it.

känner mig för nipprig för att kunna slappna av och sova, en promenad kanske?

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-02-03 14:07:34

haha åh jag älskar drama queens! :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-02-03 23:33:28

haha jaaa, han var mest underhållande ju.:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela