carolineae

i need peace in a time of war

Publicerad 2011-01-08 10:29:40 i Allmänt,

idag var det riktigt tufft att ta sig upp, olidligt bakis och en fantastisk feber. har bara legat i soffan och knaprat piller och svettats idag. charlotte har vart ungefär på samma nivå som mig fast utan feberheten.

var på en intervju igår, Account assistant & project manager. den mest seriösa titeln jag nånsin har ansökt om! det kändes bra och avslappnat när jag var där och vi pratade om allt möjligt. han var intresserad av filosofi och liknande så vi diskuterade det en del. och jag rekommenderade Munken som sålde sin ferrari, som sig bör.
vi avslutade det i alla fall med att jag skulle ta och göra lite research under helgen vad de sysslar med och hur hemsidor byggs upp, så ska vi snackas vid nästa vecka.
rollen är väl att vara hans assistent och utföra lite diverse sysslor. även hantera klienter och dirigera dom som jobbar där om dom behöver någon hjälp. bokföring och styra upp möten osvosv. det skulle vara kul! aningen utanför min comfortzone så det skulle vara utvecklande.
men man blir alltid mer nervös och osäker EFTER man har vart på intervju, för varje minut som går så känns det mindre och mindre troligt.
innan är jag inte nervös för då förträngar jag att det ska inträffa in i det sista.

sen körde jag lite mild shopping (en sjal och en sovtshirt, på rea dock!) och sen åkte jag hem åt lite ipren, så jag anade väl lite att jag eventuellt skulle vara jättesjuk idag.
lagade potatisgratäng och burgare till mig och charlotte, fast hon tog sin feta stek ju.

ut på bondi hotel och härjade runt, händer alltid så random saker där! och sen var vi på stranden och såg på soluppgången.. m-m-m myys!

nu ska jag kurera och se en gammal johnny depp film. minns inte vilken dock!




här är förresten vårt vardagsrum och i princip alla våra flatmates, bara svenskarna som saknas. och alex i tomtemössan är vår granne.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-01-10 00:24:21

fiint! jag har också feber, ligger och skakar í soffan. hemskt. krya på dig!

Postat av: apa!

Publicerad 2011-01-11 00:42:21

Postat av: peter

Publicerad 2011-01-12 12:49:56

sluta sup så jävla mycket haha. Se landet istället :D

bygg båtar till de översvämningsdrabbade

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela