carolineae

in between dreams

Publicerad 2011-01-17 06:26:13 i Allmänt,

såhär i väntans tider i australien har jag blivit grym på att underhålla och roa mig själv. en egenskap jag inte besatt allt för väl tidigare. så jag är väldigt nöjd med utvecklingen av det. trivas i sitt eget sällskap liksom.

det har blivit x antal timmar på stranden dom senaste dagarna för mig. måste ta vara på solen och sommaren när den är här! dock så tog jag vara på dagen i lördags när det inte var någon sol ute, drog ner på stranden och struntade medvetet i att smörja in mig, ett val som jag visste skulle få konsekvenser. men! man måste testa gränserna lite. nu vet jag definitivt var dom går.

har kommit igång med mina power walks också. efter att ha läst boken "en kvinnas resa" av agneta sjödin, som morsan undanhöll för mig under en viss tid; tills vi var i biblioteket en dag och jag frågade efter boktips. då erkände hon till slut den här boken som hon inte velat berätta för mig om. haha! för hon visste att jag skulle bli allt för sugen på det.
nu har jag läst den och är peppad som aldrig förr att gå en slags pilgrimsfärd jag med. så jag har börjat öva inför det redan nu, här borta. börjar med  5 km om dagen sen tänkte jag utöka längden på promenaden successivt. hoppas det här infallet behåller motivationen och moroten ett tag!
jag tror morsan är sugen på en vandring as well!

det har blivit lite festande, men vi har blivit alltför slöa här ute i bondi, allt man behöver finns här egentligen, och man orkar inte riktigt ta sig in till city. men vi måste utforska lite där borta också.

catchat upp med lite olika personer här nere, lunchat, tagit en öl osovsv. bra med socialt!

väntar på att karln på jobbet ska bestämma sig för vem han ska anställa. det står mellan mig och två till. bah! det tar för alltid.
nu ska jag göra lite grocery shopping och sen ska jag ut på min promenad.



botanic gardens. det fanns massor med fladdermöss där!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-01-17 06:48:58

Jag förstod väl att du skulle gå igång när du väl läst boken:) Erkännas ska väl att jag är sugen... får väl se hur det blir....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela