carolineae

17/7 - lord i've gotta keep on moving

Publicerad 2011-07-17 03:50:47 i Allmänt,


efter påtryckningar från vissa personer, så som peter morsan och fredda så gick jag faktiskt till doktorn i fredags. först så poppade jag in på charlottes jobb nere på kaffeshoppen vid tågen i tunnelbanan eller vad man ska säga. var där i 1-1,5h och lärde mig hur man gör dom olika kaffesorterna (latte,cappucino,macciato etc etc). upptäckte även att hela kaffekulturen är en bluff, alla är nästan på pricken likadana ju!1 nåväl, det var skoj i alla fall. och jag gjorde en fantastisk chailatte till mig själv. ska dit imorgon bitti och jobba under rushen eftersom dom har så mycket folk borta. kommer vara kaos. och jag tenderar att bara dra till med ett pris som låter i närheten/rimligt när jag inte har memorerat hur mycket det kostar och jag är under press haha. inte mig emot i alla fall.

efter det så impuls-besökte jag läkaren efter jag fått reda på att vi får faktiskt gå dit gratis med vårt medicare card, så då var saken biff. sparade $90, typ 700 spänn! fett värt. annars hade jag aldrig gjort det. hon hade inte fantastiskt mycket att säga, men vi tog ett blodprov för att kolla om jag är allergisk mot något eller om jag har fått något virus. så fick jag recept på en ny kräm som jag gick till discount chemist för att hämta ut, men han rekommenderade att jag skulle ta en annan billigare med exakt samma funktion, än den som läkaren skrivit ut till mig. det är därför dom kallar sig själva discount chemist. så den tog jag! sparade säkert 150kr eller något. sen har jag overloadat på allergitabletter så dom två senaste nätterna har det faktiskt nästintill inte kliat nånting alls. grymt. jag har inte sovit så mycket för det, jag har nog blivit för nervös för att slappna av ordentligt nu eftersom jag vet vad nätterna brukar ha att erbjuda nu för tiden haha. men jag är glad ändå.

annars är det bara jobb som gäller. gick ut med charlotte och michael till beach rd och hade en öl efter jobbet igår kväll, sen kände jag mig nöjd och gick hem. men tror att dom två kidsen hade en tung kväll, för charlotte kom hem efter 4!! hon får uppdatera mig ikväll när jag kommer hem igen.
börjar om 14 minuter nu och än kan jag sitta och chilla. jobbar ju lite föör nära.
och ps, vår nya flatmate kissar nästan alltid med dörren öppen, what the fuck liksom? haha.
och igår när vi vakna hade fransken hela sin familj i vardagsrummet, så som vanligt kryllar det av franskar!! OK 12 minuter kvar, dags att börja styra.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-07-17 07:33:15

Vad bra att du tog dig i kragen och gick till läkaren...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela