carolineae

19/7 - it ain't me you looking for babe

Publicerad 2011-07-19 04:53:25 i Allmänt,


igår hände ett mirakel!! vi har ju spekulerat ett tag att vi bör dra upp ämnet med dimitri om att sänka vår hyra, eftersom det är lågsäsong och han faktiskt lägger ut dom andra rummen i den här lägenheten för en lägre summa. vi har däremot gått och dragit oss från att faktiskt göra det eftersom vi inte visste vilket skulle vara det effektivaste sättet eller hur han faktiskt skulle reagera. i våra huvuden skulle han rent av kunnat slänga ut oss på fläcken. charlotte tog mod till sig när han var här igår för att samla in hyror från oss, och oberäknelig som den här karln är, så sa han bara "sure just tell me what you want, im happy to please you girls" haha. inte alls den outcome som vi hade förväntat oss vad denna bodybuilding ryss. men vi la fram $140 per person i veckan ($170 annars) och det tyckte han var lite väl lågt, så då började vi prata om att flytta in i ett av dom andra rummen här i huset, och det tyckte han väl var för bökigt så han böjde sig. för vi har ju faktiskt vart här mycket längre än vad vi hade tänkt från början och vi har ju faktiskt skött oss bra. HURRA!!! det betyder alltså att vi betalar $30 mindre i veckan var, vilket motsvarar cirka 210 kr vilket blir 840 kr i månaden! mycket bra.

all praise dimitri.


det gick ypperligt att komma upp igår morse, kom in i ICA-vanor direkt nästan. stoppade direkt ipoden i öronen och lyssnade på lite bob dylan, mosade på mig kläder och diverse för att slutligen ha ultimat tid på mig att ha min kära morgon-frukost-stund. sen for vi till kaffeshoppen till kl 7 och var hela fem stycken i den lilla kuben. lite crowded. men det gick bra!! 10:30 sjasade charlotte bort mig därifrån och jag gick till läkarn och fick mina blodtestresultat, och dom visade förstås inte på nånting! så det är och kommer nog alltid vara ett olöst mysterium. men det är så gott som borta nu, hurra hurra! åkte hem och tog en timmes nap och sen sålde michael förslaget till mig om att åka på en helt pointless trip med att bila till watsons bay ta färjan därifrån till city och sen ta bussen tillbaka till watsons bay. javisst sa jag. så det gjorde vi! bara häng fast under transportion. sen gick vi och åt på en thairestaurang, och jag hoppade i säng redan vid 22.
nu ska jag åka iväg och klappa katter med andrej, vad fantastiskt det kommer bli!! mitt hjärta kommer krossas när jag måste lämna dom. det finns tydligen en gränd där en massa katter bor eller något. efter det, äta lite vegan-mat i newtown och sen ska jag tillbaka hem och till yoga! bra plan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela