carolineae

22/7 - i love you more than i'm missing you

Publicerad 2011-07-22 03:38:40 i Allmänt,


gudars, nu har det regnat här i australien non-stop i åtminstone två dygn. vet inte vad som försiggår. och det är inte försiktigt och oskyldigt heller. men det är mysigt att jobba när det regnar i alla fall, trots att det har börjat läcka in vatten vid ingången och folk kan inte sitta vid dom första borden haha. typiskt australien att inte vara förberedda på väder som dessa.

jag tror jag har hittat en utlösande faktorn till min hud-irritation också. det måtte vara det där täcket som charlotte fick av carolijn, som hon senare gav till mig. jag tror inte carolijn hade använt det hon själv, så man har ju ingen aning om vart det har varit!! nej men det är väl kanske något i materialet. hur som helst, jag stoppade in det igen häromdagen och direkt började min hud protestera. så jag skeppade bort det och köpte en vanlig, hederlig filt på k-mart istället. nu verkar det vara lugnt igen.

i natt så drömde jag att jag hade varit gravid och adopterat bort mitt barn, och x antal år senare så sprang jag in i pappan och övertalade honom att han skulle ta mig till vårat barn (för han hade ju inte heller det). det var ett väldigt känslosamt möte, även om ungen inte var riktigt van med mig. väldigt mycket kärlek var det och vi gick på bio och hade det bra tillsammans. det mest märkliga i den här drömmen är nog att ungen och farsan såg helt på pricken ut som jag själv. haha, det måste betyda att jag är lite för självcentrerad?

idag vet jag inte riktigt vad som står på schemat, utbudet blir lite mer begränsat pågrund av vädret. känns som en riktig mysdag idag. kanske köpa lite hårfärg och färga håret och bara muck around tills det är dags för jobb ikväll. bästa uttrycket, för er som inte vet:

muck around - do random, unplanned work or activities or spend time idly; "The old lady is usually mucking about in her little house"

jag anstränger mig förbannat för att inte le med öppen mun för att undvika att det ser ut som om jag har tappat en tand!! same old same old. ;)

Kommentarer

Postat av: peter

Publicerad 2011-07-25 10:54:40

tack :D

och ja angående semestern så var det bara att boka om allt tyvär. Jävla lagerplanering alltså. Resan blir av v 32 istället.



hehe vad söt du är på bilden, du ser så liten ut ;) fast visstja du är liten hehe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela