carolineae

5/7 - hurra för mamma!

Publicerad 2011-07-05 07:59:42 i Allmänt,

idag är jag en riktigt duktig hemmafru, har tvättat hela dagen lång och nu har jag bakat bröd och gjort, om jag får säga det själv, en fantastisk avokado/vanilj-smoothie. att jag har kjol och kofta på mig hjälper mig bara att komma in i rollen!! och nu skördar jag frukterna av mitt hårda arbete genom att äta upp det.

igår tog vi våran dagstur till cronulla, tog nästan en timme med tåget ju! jättelångt, men kostade däremot bara ca 56 kr t/r, borde vara samma sak i sverige!  vi visste inte riktigt vad som väntade oss där eller varför vi egentligen borde åka dit, men fram kom vi i alla fall! strosade omkring och upptäckte lite, dom har ju en enorm strand där borta, och vädret var fint så det var ju härligt. jag hade ju däremot en grej som lockade dit mig, och det var ju heart and soul-cafét! dit hittade vi och åt, jag åt sallad med diverse blandningar och charlotte åt soppan. det var gott! jag kanske återvänder en dag faktiskt. efter maten provade jag deras banansmoothie och den var ju magisk (och inspirerade mig idag förstås). efter några timmar så for vi hem igen och var dödströtta, man har ju ingen stamina längre? förr kunde man härja runt på stan 6-7 timmar utan nån större ansträngning, vad hände?

det är lite träligt att man ska vara vuxen och vettig nu förtiden, det gör det lite svårare att göra saker som man vill men egentligen inte borde. för jag vet ju att jag bör ju inte lägga ner pengar på tatuering nu när jag ska ut och resa, det är bättre om jag väntar. men jag VILL ju. men jag vet att jag inte borde. det här är också annat från när man var ung, när man kunde springa runt och köpa moppe bakom ryggen på mamma och pappa. fast det fick ju barnbidraget sota för i en evighet efter det.


och sist men inte minst, så fyller min kära mor år idag, GRATULERAR!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela