carolineae

11/7 - i'll find the things they say just can't be found

Publicerad 2011-07-11 12:54:26 i Allmänt,


idag, måndag i all ära, for vi på våran dagsutflykt till manly, en ö som ligger häromkring som har fin strand osv osv, jag tänkte hela förra sommaren att jag skulle åka dit men jag kom aldrig iväg. men nu är det done! som vanligt har vu tur med vädret på våra utflykter. soligt och fint, om än kallt och vindigt. vi vandrade omkring, utforskade och åt thai-mat! man kräver inte så mycket för att vara nöjd. hittade en old school-godisbutik också. så det är vad vi har spenderat vår dag med, och nu håller jag på och tanka film som vi ska titta på senare, Rango om inte charlotte misstycker.
har vart väldigt stolt över mina utslag idag också, dom har knappt kliat alls! även om dom höll på och jävlades massor i natt, så har dom skött sig idag. peppar peppar!

charlotte påpekade även imorse att jag nu är äldst i huset, vilket automatiskt gör att mitt ord är lag eller hur? vet att stefan kör på den seden i alla fall.

annars har jag mest tillägnat den här helgen till jobb. fredag dag så hängde jag med michael, sen kom shelley förbi när jag lagade mat och vi drog ner och hängde vid stranden och tog en öl bara för att chilla lite. sen jobbade jag. lördag, heldag med jobb. söndag så var jag och shelley på meditations-dagskurs, men den var inte så bra som vi hade hoppats. love, desire and attachment. vi hade sett fram emot vad buddhisterna hade att säga om attachment i allmänhet, men han som höll i teachingarna var inte så toppbra som den andra bruttan är. även om vi blev lite lättare och lite mer motiverade så blev vi inte så mycket klokare. men det krävs ju en del för att bli enlightened också eller hur?

har uppdaterat med lite bilder på facebook också...

APRIL - IDAG
NOV - MARS

anyywayy. livet är fortfarande gött. hoppas ni har en fantastisk sommar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela