carolineae

7/7 - which way will you run when it's always all around you?

Publicerad 2011-07-07 08:21:00 i Allmänt,

idag fastnade jag i köket igen, kunde inte hålla mig från att baka mer bröd fastän jag inte har ätit upp det andra än. väldigt het på gröten!!
idag experimenterade jag med havremjölk, fullkornsmjöl, russin och solrosfrön. så får se sen om det blev något att hänga i gran. kan knappt bärga mig till nästa gång jag ska baka bröd haha. passade på att använda soyosten som jag och andrej köpte från pizzabutiken vid laurie's igår, till dagens lunch. det blev tomatsås, spenat, pumpa, oliver, lök, tofu och champinjoner på tortillabröd och skjuts in i ugnen med soyost på topp. gott!!

igår så var jag in till junction och tittade efter leggings, för jag drömde under natten att jag hittade ett par jättefina 'stickade' mörkröda bomullsleggings, fantastiska var dom. så då tänkte jag att det kanske var universum som ville berätta något för mig? att idag var dagen då jag skulle hitta dom ultimata leggingsena. men det var inte sant. jag köpte ett par leggings men dom var långt ifrån dom jag hade drömt om. men jag var glad ändå. sedan jobbade jag och åt lite pannkakor som andrej hade lagat. efter jobbet var jag rastlös och michael var på att gå till beach rd för lite pool, sen svängde vi förbi bondi hotel for old times sake!  trevlig kväll. kom hem och kittlade charlotte mitt i natten, men hon skrattade så det var OK. och hon var ju vaken.

var även på white little lies häromdan på biografen! fransk film. jag gillade den! det är som en film om egentligen ingenting. man bara hoppar in på folks liv för en liten stund, utan bakgrundshistorier eller vad som helst, och bara följer dom ett tag. seinfeld-känsla liksom. gött!
snart dags för jobb nu, dagen gick fort efter några väl spenderade timmar i köket.
och förresten! vi har en ny flatmate nu, holländare (förstås), verkar reko än så länge. han höll sällskap ett tag under min baknings-session.  det här betyder förstås att vår andra holländska brud har lämnat oss nu. så vi är fortfarande 4 styckna. lågsäsong för all del.


ps. nu hyllar dom svenska fotbollsdamerna på nyheterna här, fett!

Kommentarer

Postat av: peter

Publicerad 2011-07-07 10:45:52

storbagarn ;) Och såg ju färggrant ut den där maten iaf hehe.

Hoppas du mår fint vännen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela