carolineae

6/6 - don't hate the player; hate the game

Publicerad 2011-06-06 10:24:14 i Allmänt,


goda nyheter: min dödsdag är inte satt på papper riktigt ännu! med andra ord är jag frisk på alla sätt och vis. däremot blev vi hotade till livet på banken idag av en madman. han började skratta hysteriskt och sa att han skulle ta oss alla en efter en, att alla följde efter honom och gjorde honom galen. det lyckades han nog göra alldeles själv. men vi klarade oss helskinnade!!! såg en madwoman gå in på en annan bank precis efter hon hade sparkat efter en karl, så jag tror läget hos bankerna i city var allmänt instabilt idag.

what's new? i torsdags efter jobbet gick jag andrej charlotte wade och michael och tittade på ett "band" på beach rd. fast det var i princip bara aonemansshow inklusive en dj. det var sådära; kan inte riktigt placera honom nånstans med vad han gjorde eller ville åstadkomma. men det var OK. efter det spelade vi lite biljard (andrej och wade drog hem) och michael raggade en spelkompis till oss så jag hamnade i samma lag som army-guy smithy (graham egentligen men det fick man inte kalla honom). han var snäll. det blev 1-1, sen gick vi hem och sov.

vår franska flatmate hade fest här i fredags för att fira sin födelsedag, så när jag kom hem från jobbet minglade jag runt lite med ett glas vin. trevligt! överflöd att franskar dock. lördag var det buddhist teaching med shelley och alex sen lunch på det. alex gick hem och jag shelley fortsatte att dricka kaffe och chilla iväg dagen, fram tills det att vi skulle börja jobba. sen har jag och charlotte försökt styra framtiden lite idag och igår, men det är lättare sagt än gjort. alternativen är så många och en del alldeles för ansträngande och komplicerade eller dyra!! what to do?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela