carolineae

9/6 - i'm not sure what's left to say

Publicerad 2011-06-09 08:19:10 i Allmänt,


förstår inte hur jag kunde överleva innan min $5 filt från k-mart. den gör nätterna helt bra och överkomliga. känns som om jag har hunnit med en hel dag redan, fast klockan är bara 16. sett tre avsnitt av Bored to death till frukosten, var ute på en springrunda, meditation, dusch, lunch, kaffe och dessert med michael och nu har jag tagit det lugnt och fortsatt läsa på The power of now, och trivs med dagen som inte hade någon struktur från början. min boss smsade och frågade om jag kunde jobba ikväll också, så ikväll blir det inget besök hos buddistcentret som jag tänkte, men får tjäna lite flis i alla fall. hoppas på att det är shelley som jag jobbar med!!

var på dags-bio (kommer inte ihåg vad det heter?) med michael igår - Angèle et Tony, gav den en sexa igår men efter att ha sovit på saken så sjunker den till en femma. lämnade inget som helst intryck. åt på ett billigt thai-ställe med shelley innan det också, goott. vad mer har hänt? jag charlotte felipe och macarena drog ut till sydney harbour häromdan och kollade på light-showerna (vivid som dom kallar det) som dom spelade på opera-husets tak och lite andra diverse byggnader. det var mysigt och kyligt. annars har det vart yoga (killer for the legs!! i alla fall om man gör det flera dar i rad) och jag kände att jag har gjort lite progress, så jag var nöjd!! om jag håller i det här, så kanske om fem år kan jag vara lika flexibel och tender som några av brudarna där. imponerande.

det är vardagslivet som fortsätter här, känns inte som om jag har något tokintressant att berätta för er. men det är gött. jag är glad att jag hamnade på laurie's vilket fick mig i kontakt med veganism (andrej) och mer spirituella saker (shelley), plus all you can eat nonstop haha. grymt för plånboken. och jag var helt redo för vad de hade att erbjuda mig. undrar hur allt hade sett ut om jag inte hade hamnat där??

en kaffe i gräset nån dag med michael.
(plus att nån flög med sin drake där så det var ju helmysigt och backinthedays)





två väldigt lama, halvhjärtade bilder från vivid..! men det är nånting i alla fall.


sen är det spännande att vi (eller det är nog mest jag som tycker det) har upptäckt funky pies här i bondi, med bara veganska pajer och bakelser etc etc. åt en brownie därifrån idag, MUMS. plus att dom säljer glass, ost och pålägg som är veganskt. hurra!! detta är också varför sydney är så bra, bara inom en radie av 10 minuters promenad från mig har jag 5 nästan helt veganska restauranger. sverige måste shape up!!


ps. jag tvingade charlotte att titta efter löss i håret på mig härom kvällen för att det kliade så mycket och jag började noja för jag hade provat en mössa på second hand. känner mig lite som en hypokondriker nu för tiden! men ändå, lite nostalgiskt att leta efter löss. men allt var grönt! apropå sånt dära, så var det en liten larv i min solrosfrönspåse häromdan, som jag hade ätit av i flera dagar innan jag upptäckte den!! BE DAMNED dom flygande sakerna som lämnar ägg i vårat förråd!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela