carolineae

you know, i never meant to let go

Publicerad 2011-03-23 05:44:37 i Allmänt,

det känns som om alla vet vad jag sysslar med hela dagarna, men så är väl inte fallet, så ska försöka uppdatera lite bättre!

wollongong i helgen blev inget vad vi planerat! ingen camping eller paddla kanot för regnet öste ner i mängder (såg på nyheterna dagen efter vi drog hem, och då var det översvämning i wollongong haha) så vi åkte nog hem vid rätt tillfälle. men helgen var bra hur som helst.

jag jobbade fredagkväll, kom hem till ett hus fyllt med människor som var där i ära av sophie och jean, som skulle fara sin kos från sydney. så jag tog med mig andrej från jobbet, duschade och joinade festen.
på lördagen så kom vi upp runt 10 och var ett gäng på 7 personer som tog tåget till wollongong. kom till cara och travis hus i regnet, hängde där lite, åkte och hämtade lite madrasser och hängde i travis' föräldrars hus ett tag. åt mat i en bar, spelade lite pool, drog och åt på ett thaiställe sen hem och tittade på/deltog i zumba-dvds.

vi tänkte skjuta upp kajakandet till söndagen, men eftersom det regnet fascinerande mycket så ville uthyrarna inte hyra ut sina kajaker, pga att det var för farligt och för mycket strömmar.
så åkte runt och kollade på lite naturstället, ett blowhole till exempel, promenerade, köpte lite lunch och åt vid hamnen. det var trevligt hur som helst! drog hem till deras hus och hade lite BBQ och drack ett glas vin sen drog vi iväg till baren i universitet i wollongong och drack lite mera vin och såg förbandet the sticky fingers, som var väldigt bra, sen kom donavon frankenreiter in på scen och var mycket bra han med. stället tog bara in ca 200 pers så det var fantastiskt. bra stämning, mycket plats och alla som ville kunde vara nära scenen. efter det tog vi tåget hem till sydney. bra helg!

igår for sophie till vietnam, och det var ju väldigt tråkigt. vi kommer sakna henne! hon som gav liv till det här huset. men vi ses kanske nånstans i världen i framtiden. jean flyttade till ett backpackerställe för ett par veckor några hundra meter härifrån. och jag och charlotte har flyttat in i deras rum nu - EGNA SÄNGAR!!! amazing.

vi invigde dom igår, det känns väldigt bra att ha det här rummet. jag har vart och handlat lite småsaker till det idag för att höja mysfaktorn lite granna. och igår erbjöd charlotte mig, bara sådär, att ta den stora sängen (!!!) och gjorde mig därmed till den lyckligaste människan i världen. now i will love her to death..! <3

den här veckan jobbar jag sammanlagt 48h (och han sa max 10-15h i veckan i början så det artar sig ju bra) casha in!

det är typ det som har hänt sen i fredags. vi har fått en holländsk brud som har flyttat in i vårt gamla rum nu. bara sett henne 2 minuter hittills, så kan inte ge något omdöme än.
nu ska jag försöka sy/lappa/knepa ihop något slags skynke till byrån som saknar tre lådor med hjälp av sophies gamla kläder. sen off to work!

ps. jag visste inte att UK inkluderade england, whales, skottland och nordirland? england är inte ens ett land egentligen. mycket märkligt.



ds. maratoninlägg. puss.

Kommentarer

Postat av: peter

Publicerad 2011-03-23 07:02:14

hej hej :)

Du har stor koll på världen hör jag. Trodde de flesta visste att UK är alla dessa länder hehe. Men fint att du lär dej fortfarande fast du börjar bli till åren.

Skoj att du har lite jobb oxå

kram

Postat av: My

Publicerad 2011-03-23 13:05:27

Me like maratoninlägg <3

Postat av: Emma

Publicerad 2011-03-23 13:17:38

Carro jag saknar dig galet mycket nu när jag saktar arbetar mig ur min isoleringsbubbla. Åhh. <3 Jag är så glad att ni har det bra dock, det förtjänar ni. När du återvänder (?!) ska vi kramas. <3<3

Postat av: My

Publicerad 2011-03-23 15:50:08

Psst.. in med lite bilder också ;*



Det blir jag & Johan som flyr Sverige några få dagar, sköööönt!

Postat av: caroline

Publicerad 2011-03-24 04:34:11

haha peter om tom du visste det så är det verkligen illa av mig :D men det är många här som faktiskt inte har vetat om det!



saknar dig med emma-girl!! bra att du jobbar dig ur isoleringsbubblan! SOM vi ska kramas :D



åhh hare så bra där borta! nu har jag lagt in en bild my ;) men du har ju bilder på facebook... jag själv tar aldrig några bilder :((( jag är kass :*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela