carolineae

18/11 - Byron Bay.

Publicerad 2011-11-18 01:31:51 i Allmänt,


Igar morse sa vi hejda till Surfers Paradise och satte kos mot Byron Bay. Kara Byron Bay. Det stalle som jag har langtat efter redan forsta manaden i Australien. Nu ar vi har! Och detta ar ocksa den sista anhalten innan vi far till Sydney for att spendera vara tva sista natter i Australien och darefter vidare till vara handplockade destinationer ute i varlden.

Nar vi hoppade av Greyhound-bussen sa fanns det ingen dar att hamta upp oss, sa vi foljde efter en snubbe som sa att han skulle till the Art Factory - stallet som vi skulle bo pa. Efter en 'lite langre an onskat med backpack pa ryggen'-promenad kom vi dit och checkade in i receptionen och gjorde oss hemma i varat tipi. Javisst, ska man bo nagonstans sa ska man bo i ett tipi. Uppenbarligen. Charlotte oste i sig nudlar medan jag gick ner till receptionen och fragade om det fanns nagot stalle med vegansk mat. Fick nys om en hare krishna-restaurang som vi sokte upp efter hon hade avslutat sin "maltid". YES! Hare Krishna ar kanske det basta.
Dar at jag alldeles for mycket och rullade efter Charlotte genom gator och affarer. Till slut, till min stora lycka, kopte hon sig en vanilla slice och vi satte oss pa en parkbank. Darefter insisterade jag pa att vi skulle lagga oss i graset en liten stund innan vi tog oss an nagot overhuvudtaget. Maten i magen smalte och jag kunde inte lata bli att ga till en glassbutik dar jag sag att de salde hasselnot-soy-ice cream. Sa det provade jag pa. Mums. Vi gick tillbaka efter ha utnyttjat gratis internet pa ett hetsigt backpacker-stalle och Charlotte at pasta bolognese i cafeterian pa hostelet. Den har kvallen var vi verkligen redo for att ta oss en ol efter att ha varit onaturligt lugna i Surfers Paradise. Vi gick tjugo meter till hostelets stora och trevliga bar och fick live-musik fran en snubbe som spelade minst fyra instrument pa en och samma gang. Det gjorde mig forundrad men samtidigt lite stressad. Bland dem var den klassiskt australienska didgeridoon. Ett par ol dar sedan drog vi oss tillbaka till vart enorma talt (som vi delar med ungefar tolv andra manniskor) och den svala temperaturen var en valsignelse efter att ha blivit grillade levandes i sangarna i Surfers Paradise.

Har har vi inga konkreta planer, forutom att vi ska aka till Nimbin pa sondag och ga pa marknad. Sa det blir att utforska, kanske besoka stranden och definitivt ga ut en afton och se hur nattlivet ar har. Plus att det ar Shelleys fodelsedag idag, hurra! Tjugofyra bast. Valkommen till klubben.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela