carolineae

2/11 - 4/11 - Cairns & Airlie beach

Publicerad 2011-11-04 02:36:47 i Allmänt,


Man har noll koll pa veckodagar nu for tiden. Man lever bara pa datum om ens det. Man lever bara for den plats man ar pa for tillfallet. Idag ar det fredag i alla fall fic k jag hora imorse.

Onsdagen, dagen efter dykningen, holl vi ett lugnt tempo och bara hangde runt i Cairns. Gick och tittade i lite affarer (jag kopte en klanning och en vaska, for billiga penningar forstas). Och jag kopte en kamera. Helt jattenodvandigt att ha en kamera nar man reser sa det kanns bra. Aven om jag fick nalla fran Indien-kassan. Det kostar skjortan att resa i Australien, verkligen. Vi hangde runt lite grann pa hostelet och vantade pa att de skulle slanga ut oss kl 22:00 nar receptionen stangde, och da strosade vi vidare och satt utanfor McDonalds i tva timmar i vantan pa att varan over night-buss som skulle ta oss till Airlie beach skulle anlanda. 00:25 blir vi pajagade av en hetsig chauffor och resan startade. Sammanlagt spenderade vi 11 timmar pa bussen, men det gick absolut helt OK, aven om man inte fick god somn sa maste man ha fatt nagon slags somn for resan gick hyfsat fort.

Val i Airlie beach gick vi och checkade in pa hostelet Nomads som var helt reko och jag at lite mackor och hummus som jag hade med mig och darpa foljde jag med Charlotte som at brunch pa ett cafe. Vi gick aven och bekraftade varan battripp som gar av stapeln idag. Sen gick vi ner till lagunen och badade och laste och loste sudoku. Pa kvallen tvattade vi och lagade mat och gick ut och tog en drink. Sen var vi i sang vid halv elva tiden. Haha. Var ar uthalligheten kan man fraga sig? Vi har bara vuxit upp tror jag.

Det ar sa markligt att man kan traffa samma manniskor flera ganger om har borta, i stora stora Australien. Som en brud som gjorde samma rock-tour med oss, nar vi spenderade tre dagar med att utforska olika stenformationer, henne traffade vi aven i regnskogen. Oc h igar kvall anlande hon i Airlie beach. Sa henne kan vi sakert rakna med att traffa pa igen. Och ett par svenska snubbar som bodde pa samma hostel som oss i Cairns, som jag fragade om jag kunde lana deras tandare till att starta gasspisen. Det stod "pressbyran" pa den sa det var ju ganska avslojande. Da kunde jag inte gora annat an att prata svenska med dem. Annars om vi traffar svenskar sa brukar vi halla kaften och inte avsloja vart vi kommer ifran haha. Vi har mangder med svenskar hemma. De snubbarna ar i alla fall har och bor pa samma hostel som oss nu ocksa. De ar helt reko sa dem kan man snacka med. Aven om de ar ynglingar.

Sa nu ar det idag, fredag, och an har vi bara atit frukost, lastat av lite bagage hos ett reseforetag, tagit en kaffe och nu sitter vi vid datorn en kort svang. Lapa lite sol innan det ar dags for att laga lunch och ga pa baten.
Kanslan av Airlie beach, for all del har jag bara varit har i 24h, men jag tror inte att jag skulle ha foredragit att vara har langre. Sol och bad och fest. Ett typiskt turisthakul-resemal. Jag ar lite for gammal for det nu. Och de satter igang musiken pa hostelet runt 9 pa morgonen sa det kanns som man ar pa festival. Nu vill jag ivag pa baten och bara snorkla snorkla snorkla!! Och om jag har tur sa kommer vi inte ha nagon mottagning pa mobilerna. No offence. Det ar bara sadan frihet. Da finns det ju faktiskt inte annat an har och nu. Puss pa er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela