carolineae

23/11 - This is the end, my beautiful friend. The end.

Publicerad 2011-11-23 02:20:54 i Allmänt,


Efter att precis ha kommit in i äkta Byron-anda var det helt förödande att gå på bussen på måndagskvällen. Vi skulle definitivt ha kunnat stanna en längre period. Men äventyren fortsätter förstås. Nu befinner vi oss på hemmaplanen Bondi, Sydney. Hela staden är grå och regning, och Sydney gråter över vårat kommande avsked. Michael var en vänlig själ och tog in två hemlösa backpackers. Han själv lämnade Australien för Nya Zeeland redan imorse medan Charlotte åker och möter upp honom imorgon. Alla vägrar flyga tillsammans verkar det som.
Igår var vi fortfarande i semester-mode och bara strosade omkring och tog det lugnt. Jag åt en välbehövlig frukost/lunch med Andrej på Funky Pies och sedan spenderade jag och Charlotte resten av tiden tillsammans med Michael i hans lägenhet.

Idag blir det till att styra upp det som behöver göras. Hämta upp lite prylar på Lauries och säga hej och hejdå till Wade. Titta efter resepiller etc etc, lämna tillbaka biblioteksböcker som är way overdue och möta upp med Shelley och ta oss ett rejält snack och utbyta papper för att sedan säga hejdå vi ses i Indien. Det finns lite att göra. Ska sno några böcker från Michael så jag har något att sysselsätta mig de 9,5 timmar jag spenderar tillsammans med Bangkoks mörka stjärnhimmel. Eller säkert sprudlande nattliv.
Det som är bra att jag känner mig helt färdig med livet i Sydney ungefär. Jag känner att jag har gjort mitt och Sydney har gjort sitt och tillsammans gjorde vi vårt bästa och vi gjorde det bra. Men det är över. Det är slut. Det är dags att gå vidare. Dags för det okända. Dags för Indien.
Hejdå Sydney! Hejdå Australien! Hejdå goda tider! Hejdå Charlotte!!!
Hej Indien! Hej New Delhi! Hej äventyr! Hej Shelley!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela