carolineae

2/10 - I started something I couldn't finish

Publicerad 2011-10-02 10:57:44 i Allmänt,


Känner mig ytterst oinspirerad på att ge mig på att skriva ett blogginlägg. Men en uppdatering går väl an? Den här dagen har spenderats på jobbet tillsammans med Andrej. Inga konstigheter, väldigt lugnt skift. Plus är att han gick med att på att byta mitt lördagskvällskift mot hans onsdagskvällskift = jag har kvällen fri att fira Charlotte på hennes stora tjugofyraårsdag. Därefter har jag packat ihop en låda som jag ska skeppa hem till Sverige samt rensat ut ännu mer i min garderob, så nu är jag så gott som renskrapad. Ätit pitabröd med diverse läckerheter i och nu tänkte jag ta och koka mitt linsetui och ge mig ut på en springtur. Vardagsliv svart på vitt.

Igår, lördag, var jag faktiskt ledig. Jag och Lorain drog på marknaden i Paddington men det var alldeles för posh och uppåtnäsa med höga priser och märkesprylar. Men det var väl lika bra det eftersom jag lider av köpstopp. Efter det tog vi färjan till Manly för att uppleva jazzfestivalen en sväng. Lite scener uppsatta på sporadiska ställen och folket var ute. Vår uppmärksamhet gick mest till mat och strand dock, och lyssna på musiken på avstånd. Med åren har man inte samma uthållighet som man en gång besatt, så vi nästan totaldäckade och tog en tupplur på färjan hem. Väl hemma köpte vi lite goon (billigt bag in box för er icke-insatta svenskar) och drack lite vin och spelade kort med Robbin och hans flickvän som är här nu för tillfället, Una, Lorain och Charlotte. De två sistnämnda och jag tog en tur till Bondi Hotel men jag var absolut inte i den rätta sinnestämningen så jag tog bara en öl och gittade hemåt. Fredagen jobbade jag absolut hela dagen, men klämde in ett besök till tattoo-shoppen på rasten och bytte min näspiercing till en ring. Gratis!! Jag gillar Laurie's-kunder. Det här är vad jag kan komma på för tillfället! 10 dagar kvar. Mitt Indien-visum är klart nu så måste bara gå och plocka upp det. Lever förstås i förnekelse och kommer nog för alltid göra det. Eller så är jag bara lite trögfattad. Nåväl, jag känner mig väldigt redo! Ge mig vad jag tål.

Ps. Helt vansinne att det är redan är oktober.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela