carolineae

28/2 - vardagstristessen.

Publicerad 2012-02-28 08:59:12 i Allmänt,


Igår fick jag smaka på en rejäl dos av den härliga gråa vardag som det här landet tenderar att bjuda på till och från. Jag höll på att gå i taket. Så jag lagade några tveksamma egenkomponerade bönbiffar, en märkligt smakande sås och ett par sönderkokta potatisar. En väldigt halvdan måltid med andra ord. Men man måste hålla inspirationen och kreativiteten vid liv. Tog en promenad. Tittade på några avsnitt från tredje säsongen av Bored to death (väldigt lämpligt namn). Vid 20-tiden kom My och Johan och räddade mig och jag följde med dem till ICA Maxi för deras veckohandling och sedan satt jag och My uppe hos dem och mös och tittade på en rubbad krigsdokumentär från staterna som de brukar gilla att kalla det.

Idag ska jag försöka mig på att skriva mitt CV, eller snarare bara översätta det från engelska till svenska. Problemet är bara att jag inte har något skrivprogram. Ska göra en raid på datorerna som vi har här hemma och se om jag har någon lycka. Senare ska jag möta upp Charlotte och vi ska eventuellt till Arbetsförmedlingen. Det är det som står på dagens schema hittills. Tvingade mig själv att vakna klockan sju idag trots att jag inte fick besök av john blund förrän vid 3 igår, efter en nattlig promenad hem i snöfallet. Jättefint. Idag ska jag göra mitt bästa för att hålla tristessen i schack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela