carolineae

11/6 - SOMMAREN PÅ ICA, HÖSTEN I INDIEN.

Publicerad 2012-06-11 17:24:01 i Allmänt,


Idag var första dagen på mitt gamla jobb. Gick alldeles utomordentligt. Härligt att träffa alla oldies och uppdatera varandra lite grann. Jag hade ungefär tio minuters genomgång med det som hade förändrats där inne - sedan var det bara att tuta och köra. Den här gången var det ingen upplärning på en vecka och ha det lugnt och stressfritt på medel istället för ackord. Att köra expedition sitter ingjutet i ryggraden och fastetsat i hjärnan nu för tiden, ungefär som när man lärde sig cykla. Finns ingen som helst möjlighet att komma ifrån det. All swell.
Rent tekniskt och prestationsmässigt så var det förmodligen långt ifrån utomordentligt, men just nu hänvisar jag snarare till förmågan att komma upp klockan fyra, konsten att återanpassa sig till samhället så otroligt kvickt, och till hur relativt smärtfritt dagen faktiskt flöt på. Men om man ser på andra sidan av myntet så spärrade jag mitt inloggningskonto av någon okänd anledning det första jag gjorde; var inte inskriven på något slags 'personregister' och kunde alltså inte köra på min egen användare, och stannade och pratade åtminstone 50% av dagen eftersom det jobbar så otroligt många människor där nere. Den här måndagen blev det absolut inte några fantastiska ackord gjorda. Men första dagen får de faktiskt ha överseende med.

Nu har jag ätit knäckebröd, tagit en hastig power nap, badat och sist och allra störst, bokat biljett till Indien. Så en sommar på ICA är helt och hållet överkomligt med tanke på vad som hägrar i horisonten.

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2012-06-11 17:36:46

Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela