carolineae

2/5 - ack och ve!

Publicerad 2012-05-02 11:37:51 i Allmänt,


Jämmer och elände! Det sociala kontoret ville ha mer från min kropp och själ än vad jag hade förväntat mig - och det för mindre utlöning jag ens vågat drömma om. Så nu blir det till att skicka ut ännu fler positiva vibrationer (och cv:n) i universum som kan svara på mina önskningar om ett framtida yrke. Det började faktiskt verka redan när jag hade lämnat socialen och klev innanför ytterdörren då sjukhuset ringde och kallade på intervju imorgon. Ibland tar det inte längre än trettio minuter. Fast det var ju hyfsat väntat. Men det kanske med andra ord var just därför det hände?



Åh, jag spontan-skype-ringde vår gamla flatmate och vän Lorain i Holland, och hon var faktiskt med vår andra gamla flatmate och vän Robbin, så vi pratade och såg varandra i camen - glädjeyra! Längtar tills vi har möjlighet att åka och besöka dem.

.... följt av ett långt email till Sophie som är i England eller Afrika och två magiska timmar på skype med Shelley i Australien. En riktig internationell dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela