carolineae

Första advent

Publicerad 2013-12-01 11:19:00 i Allmänt,

Förutom att det är pappas födelsedag idag så är det även första advent. Förstås så började jag dagen med en mysig adventsfrukost till det ensamma tända ljuset. Om en stund så ska jag ta en promenad till Vallby julmarknad och möta upp med Mattias för att ta en liten titt. Solen lyser och allt! Senare kommer mamma förbi och vi ska äta gott. Förmodligen blir det en hel del snack och antingen lite teoretiskt eller praktiskt pyssel.
 
Igår fick jag först en ny liten sambo, Svea. Och sedan fick jag Marielle och Stefan - omaket till trots - att komma över med tvspel och en hel drös med pysselsaker, eftersom jag gärna också ville vara med men inte lika gärna ville överge Svea omedelbums. Så det blev en tvspel/pysseleftermiddag och kväll här = alla sitter tysta och gör sin grej. Det kanske låter sådär men det är ungefär ultimat när alla är inne i det. När vi kände oss någorlunda klara så gjorde vi i ordning tacos och såg på en film. Fin dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela