carolineae

kaffe på maten

Publicerad 2013-01-28 13:08:52 i Allmänt,

 
Det har hänt väldigt mycket och väldigt lite sedan sist. Det svåraste är att fatta beslut, eftersom man inte riktigt vet vilket beslut som kommer vara det allra bästa. Men för nuläget ser det ut såhär:
Vi struntar i överklagan (eftersom han inte har en suck till att få det där visumet i alla fall har vi lärt oss) och jag åker förhoppningsvis till Indien i två veckor i februari, om jag hinner få mitt visum i tid. Sedan söker vi uppehållstillstånd vilket tydligen ska vara en helt annan grej och då kan han kanske vara här till augusti/september någon gång. Och där emellan kan jag förhoppningsvis komma på besök ytterligare en gång under sommaren.

Det är ungefär det vi har kommit fram till nu. Men vägen dit har inte varit lätt! Och jag kan absolut inte garantera att det här det velandet är över.
 
Jag har råkat på en förkylning i all den här mentala stress, vilket inte är så konstigt egentligen. Men hoppas den försvinner snart! En veckas eftermiddagsarbete som väntar (plus söndagsjobb igår). Har varit och lämnat igen mina böcker på bibblan och hämtat ut min lön på banken (äntligen!).
 
 

Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2013-01-28 22:35:52

Låter vettigt att köra hårt på uppehållstillståndet! Håller tummarna för er :*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela