carolineae

Glad påsk!

Publicerad 2013-03-30 13:20:00 i Allmänt,

 
Den här veckan har bestått av himla mycket arbete, med tanke på att det har varit övertid (påsk) och sedan har jag även fått jobba in några timmar (arbetstidsförlängning?) men det har rullat på bra. Tyvärr blev det inte mer övertid den här veckan..på gott och ont! Det innebär att jag har hela lördagen och söndagen ledig vilket förstås är fantastiskt skönt. Förutom arbete har jag dessutom fått tag på migrationsverket och blivit lite klokare och absolut senast nästa vecka räknar jag med att kunna skicka in ansökan. Äntligen!
Jag hann även med att träffa Emelie och dra en handling på ICA Maxi och en lunch på kajen, och träffa Percy och äta lite indisk lunch på Laxmi. Idag är det påskafton, vilket kommer innebära påskmiddag hos mor, och än så länge har inneburit storstädning i hemmet. Men strax ska jag iväg.
Skulle hemskt gärna få reda på om min semester blir beviljad i juni så man kan börja planera och drömma lite om den!
 
Annars är allting fint och solen gör det inte sämre! Jag läste att sedan vintersolståndet har dagen ökat med sju timmar. Vilket är en ganska radikal förändring tycker jag. Just det, jag skypade med Shelley i veckan också, och hon tyckte att jag såg äldre ut, men på det allra mest positiva sättet. Vi växer upp antar jag.
 
Sumit håller i sig för kära livet under vår "delfin"båttur i Goa.
 
Ps. i tisdagskväll välte jag en bur på jobbet, i den allra sista gången där alla var samtidigt och precis innan de (som inte jobbade över) skulle få gå hem. Kaos! (Jag kan påpeka att det inte var något rookie-misstag utan en ren och skär olycka involverande två spännband). Men då hände det vackraste; alla samarbetade så otroligt fint och på maximum två minuter var buren färdigpackad igen och på plats. Förmodligen världsrekord. Då kände jag mig rörd! Människor är så bra på att gå ihop när det faktiskt behövs. Även om det inte gäller något stort! Sedan fortsatte jag jobba i två timmar med fjärilar i magen. Det är småsakerna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela