carolineae

Innan-semester-och-resa-pirr

Publicerad 2013-05-28 21:58:00 i Allmänt,

 
Två dagar kvar! Fast typ tre dagar kvar tills jag faktiskt är framme. Huur mysigt kommer det inte bli? Jättemysigt. Kvar att pussla ihop är kvalitetsöronproppar (essentiellt i Indien för att få en chans till sömn!!) som är lättare sagt än gjort att finna, samt någon slags läsning. Och gärna någon läsning som man kan göra sig av med utan vidare sentimentalitet, ifall man skulle råka på någon bokbytarhylla eller så. Sedan förstås den ständiga, stora prövningen - att få plats med allt i väskan. När jag började plocka ihop packningen i måndags såg allt ljust och väl ut, men i och med att dagarna har gått har saker och ting börjat bygga på sig själva där uppe på köksbordet. Jag väntar tills minuterna är kritiska innan jag tar mig an den sista utmaningen. Brukar vara ett vinnande koncept. Och imorgon är det sista dagen på jobbet! Efter ett visst grupptryck från sina kollegor har Pepe gått med på att bjuda oss på paj och vaniljsås imorgon, som straff för att han har använt sin telefon för mycket under rasterna som man hellre vill prata och umgås på. Vi har satt upp en väldigt begränsad användning av dessa tekniska små djävular under sociala stunder på jobbet, och Pepe har inte skött sig överhuvudtaget på sistone. Han behöver tyglas. Men mest tror jag han gör det för att det är min sista dag innan semestern och för att han är rar. Men officiellt är det här en varning till alla andra där ute som är bortom kontroll.

Ps. jag hörde att det bara var 42° i Delhi idag, och det är ju i alla fall ett uns bättre än 50° eller hur? Längtar mest tills högsommaren drar igång i juni!
 
Nainital oktober 2013
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-29 20:58:43

Så söt du är !!!!!!!! Indien i blicken......

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela