carolineae

Tre dagars semester kan man säga

Publicerad 2013-05-19 11:05:00 i Allmänt,

 
Jag hade det finfint tillsammans med Emelie i Uppsala! Jag tog min kära Opel-pärla i fredags förmiddag och körde raka vägen till Uppsala och in på hennes gata utan några som helst omständligheter! Trots att jag i princip aldrig (med flit) kört till Uppsala för egen maskin och aldrig varit i hennes relativt nya studentlya tidigare. Men hennes gata ligger otroligt uppskattat till för sådana utan GPS och karta. Väl där bjuckade Uppsala på några vattendroppar för att välkomna mig men det avtog snabbt som tur var. Vi tog en kanske 40 minuters promenad in till stan och strosade omkring där och gick snabbt in i semester-mode, vilket innebar att man fick göra vad helst som föll en in utan några krav. Till exempel kunde man ta en lunch när man kände för det, strosa omkring, unna sig ett par örhängen, stanna för kaffe när man kände för en paus och bara ta det riktigt lugnt. Även fast Emelie bor i Uppsala så kom hon också in i semesterläge så det var härligt för samtliga. Jag fyndade även en matta och två lyktor till balkongen, en tshirt och några hårband. Kvällen avslutades med vegetariska thalis på en indisk restaurang och The Great Gatsby på bio innan vi promenerade hem igen.
Förmiddagen av lördagen spenderade vi ute i naturen, i en hage som vi delade tillsammans med några fromma får, och åt sallad och njöt av solen. Sedan begav jag mig tillbaka till Västerås för att hinna i tid till hockeymatchen och lämna Emelie med ny energi inför sitt pluggande.
 
Och matchen vet nog de flesta att den gick bra! Jag såg den hemma hos Stefan och Marielle, och efter det gick vi tillbaka till mig för att kunna kombinera hockey/pyssel/eurovision/vin och öl/mat på en och samma gång. Så ikväll blir det final mot Schweiz. Men dessförinnan ska jag ta och fortsätta husdonandet som inte verkar ha något slut! Ska köra mitt gamla köksbord till återbruket och piffa till hemmet och den gamla visan. Skriva packlista och att-göra-lista inför Indien. Praktiska saker alltså, innan bror Stefan kommer för att få sin hockeydos. Guld med långhelg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela