carolineae

Trötter och balkongpyssel

Publicerad 2013-05-15 22:50:00 i Allmänt,

 
Gudars vad trött man kan vara efter jobbet, och det är nästan omöjligt att undvika den underbara nappen. En himmelsk drog. Den här veckan har gått fort, hunnit med lite lägenhetspyssel, träning och testund med My och hennes syster Moa. Jag var och hämtade ett köksbord som My skänkte till mig (tack!!) och monterat upp det..så nu står det andra bordet och skräpar i vardagsrummet. Måste ta ställning till om jag kan använda det/stolarna till något, eller om jag ska skeppa det eftersom det är ganska så fallfärdigt! Idag blev det balkonguppstyrning så att åtminstone grunden är avklarad; ihopmontering och organisering. Även några trasmattor som My slängde in tillsammans med bordet! Nu gäller det att mysa in det lite grann.. det är det som är det roligaste. Men eftersom all min nuvarande och nästkommande rikedom kommer gå åt till resan så får det bli på något uppfinningsrikt sätt tills vidare. Till råga på allt slängde fulingarna på transportstyrelsen in en bilskatt mitt i allt detta! Den var inte väntad.
 
Strax efter sju imorse fick jag meddelande på trucken att det var hemgång senast innan 8! Den här dagen var den första dagen jag givit hän åt något sådant sedan jag blivit så kompgirig. Men jag fick ändå inte gå hem för det gällde inte min avdelning. Men ryktena om fri hemgång fortsatte passera på lagret och drömmen la sig inte... men vid 10 blev det ett konkret nej från min chef eftersom de hade förflyttat människor lite överallt på lagret bara för att undvika den här fria hemgången... då kan man äntligen acceptera sitt öde och gå vidare. Så jag klarade den här dagen också! Jag hade bara ett sådant himla sug efter att dra hem och pyssla med balkongen. Tålamod tålamod.
 
På fredag åker jag till Uppsala över natten och hälsar på Emelie. Längtar efter att få göra en liten tripp och få lite förnyelse! Så den kommer sitta finfint. Och sen så är det bara två veckor kvar till den ännu större avgången..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela