carolineae

how soon is now?

Publicerad 2013-10-12 09:45:00 i Allmänt,

Höstpromenad och fyndande av blommig lampa på Rusta.
 
Lördagmorgon och vi gör ett nytt försök med Norrköping. Föregående helgs planer skrotades i och med att Emelie hade fått feber, vilket var ganska tur för mig för jag låg hemma otroligt skakis och bakis! Men jag var inte ensam i den här misären utan Marielle var också deltagande, Charlotte var även med men hon hade klarat sig undan alldeles för lindrigt för att räknas.
Som sagt så firade vi Charlotte på fredagkvällen, vilket vi gjorde med besked. Det var riktigt skoj; med hämtmat, sång, present, kortspelande och sedan en taxi ner på stan och Å där vi spenderade natten fram till stängning och sedan åkte tjejerna, förutom Sandra, hem till mig igen och Marielle som av någon anledning helt naturligt blir härlig polare med taxichaufförer, gjorde att vi fick två burkar med någon slags alkohol (ni vet såna där goda gin som man kan köpa på båten?) av honom när vi hoppade av haha. Har ni varit med om taxichaufförer som bjuckar på alkohol?
 
Anyhow. Så det var den helgen, plus lite bakisätande och bakisskrattande åt den nya(?) norska komikerduon Ylvis. Och söndagsdonande och Settlersspelande med Thomas och Mattias. 

Veckan har gått jättefort! Jag har gymmat, provat den nya veganska(!) menyn på Amore med Mattias, varit till Erikslund med My och så vidare. Och nu ska jag åka till Norrköping, äntligen!
Det senaste är att Stina och hennes make ska flytta till Västerås i januari, vilket är otroligt spännande! Och hon kommer bo närmare än en kilometer från mitt hem!
Och så har Shelley tatuerat in elefantguden Ganesha på ryggen, som hon har pratat så länge om att göra.
 
Nu i med frukosten och iväg! Puss.
 
Tjejerna klädde upp mig sista kvällen i Delhi nu senast i juni.
Sumits brors fru och Sumits mamma.
Nu förstår ni varför Sumit tycker jag är lång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela