carolineae

Norrköping by weekend

Publicerad 2013-10-13 22:50:00 i Allmänt,

 
 
Jag har haft en supermysig helg i Norrköping med Stina och Emelie och även Stinas make Joakim, som jag äntligen fick träffa för allra första gången. Det var verkligen på tiden kan man säga eftersom de har varit tillsammans ett antal år nu. Men med tanke på att vi alla har befunnit oss på helt olika geografiska platser de senaste åren så har det faktiskt inte blivit av förrän nu. Allra mest trist var att jag missade deras bröllop förrförra året när jag var i Australien.
 
Det blev massor med mat, promenader, lite shopping, kaffe, kattmys, vin, spel och förstås mest av allt snack. Jag och Stina smider massor med planer inför deras flytt till Västerås. Som sig bör. Och vi alla tre verkar vara så otroligt entusiastiska över husköp just nu, och dessa två brudar är steget längre än jag i hela tankegången. Emelie ska kika på ett hus imorgon till och med. Avundsjuk! Men jag får hålla till tåls tills vidare. Sumit har ju ändå lovat mig att han ska köpa mig ett hus en dag. Ni vet, som en äka indisk man. Den som väntar på något gott..
 
En annan slags, låt oss kalla det vinst, som jag har gjort på sistone angående framtiden gäller våra barns kostvanor;
efter jag berättat för Sumit att om våra barn inte är vegetarianer (och förutsatt att vi är bosatta i Sverige) så kommer de få i sig alla slags djur, som till exempel kossor och grisar, när de går i skolan och på andra ställen där vi inte har någon koll på dem. Och poff! Som genom ett trollslag så blev Sumit illamående och våra barn absoluta vegetarianer. Well played Caroline.
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-10-14 03:19:02

Haha Carro, fult av dig med köttet! Men smart, väldigt smart...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela