carolineae

uppföljning...

Publicerad 2013-10-17 11:15:00 i Allmänt,

Nu har jag pratat med Migrationsverket och som vanligt kunde de inte säga någonting, utan han sa att det fanns risk för att den nya väntetiden även gällde för vårat ärende. Men när jag sa att jag måste kunna planera mitt liv så sa han att han förstod, och förtäljde även att vi har blivit tilldelade en handläggare, vilket alltid är ett bättre tecken än ingenting alls. Så jag fick hennes namn och hennes nummer och får ringa henne imorgon förmiddag under hennes telefontimme. Förhoppningsvis kan hon ge oss några riktlinjer åtminstone.
 
Fast i smyg så har jag blivit sugen på att åka och bo i Indien i några månader nu. Hitta något billigt hak i till exempel Goa med säng och kök, så man kan öva på den indiska kokkonsten, volentärarbeta några timmar om dagen på ett daghem för barn och sedan plugga någon halvlätt och samtidigt intressant (kanske skriv- eller psykologi?-)kurs på distans för att få tjänstledigt och studiebidrag. Tillsammans med Sumit såklart. Såå aatt..
 
 

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2013-10-17 11:42:22

Nej men du kan ju inte åka dit nu när vi väntat på att han ska komma hit! Hoppas verkligen att ni får goda nyheter imorgon! Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela