carolineae

many happy returns of the day

Publicerad 2013-09-14 11:49:00 i Allmänt,

Megastort grattis till min karl i Indien som fyller år idag. Önskar jag var där med honom! Förra året, precis den här dagen, var vi uppe i bergen i norra Indien och tittade på vattenfall och trädgårdar och tog en öl på en bar med en man som sjöng och spelade gitarr. Fantastiskt!
 
 
Dagen i ära så gjorde jag min näst bästa favorit-frukost i Indien: toast med omelett/äggröra och förstås chai. Sumit skickade ett paket till mig på min födelsedag som innehöll bland annat det te som de använder hemma hos honom när de gör chai, och jag har velat köpa det så länge nu men vi har alltid glömt bort det. Men nu gjorde jag ett ordentligt masala chai för första gången! Förutom att jag saknade ingefära.
Och så kan jag berätta att min absolut favoritfrukost i Indien är channa bhatura, få saker kan slå den frukosten! Om än att den kan vara ganska så rejäl. Så här kan den se ut:
 
Friterat bröd med kikärtsgryta eller vad man ska kalla det. Och gärna lite lök och pickles till det. Fantastiskt gott, men det kan man verkligen bara äta med måtta.
 
Sååå happy birthday till min kärlek. Eller many happy returns of the day som han själv skulle ha sagt det. Puss!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela